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Elastix

Cos'è Elastix?
Elastix è un software open source dedicato alla comunicazione che riunisce:

  • IP PBX
  • Email
  • IM
  • Faxing
  • Collaboration Functionality

Le funzionalità di Elastix si basano su progetti open source, tra cui Asterisk, HylaFAX, Openfire e Postfix. Questi pacchetti offrono rispettivamente le funzioni PBX, fax, instant messaging ed e-mail. Elastix gira su sistema operativo CentOS.
Caratteristiche
Attraverso le varie versioni sono state aggiunte funzionalità che includono il modulo Call Center, che comunica con un 'agent console' tramite un protocollo proprietario chiamato ECCP (Elastix Call Center Protocol). Il protocollo è open source e permette la comunicazione con le console sviluppate da altri e progettate per agire come un agente o supervisore.

Un altro importante passo è stato il rilascio di Elastix Web Services, il programma di certificazione hardware, e Elastix MarketPlace. Quest'ultimo contiene le soluzioni sviluppate da altri per essere distribuito dal modulo Elastix Addons, che un utente amministratore può tranquillamente installare dall'interfaccia. Ogni soluzione è certificata dal QA department PaloSanto Solutions, per assicurarsi che sia completamente compatibile con la versione più stabile di Elastix.

La lista delle caratteristiche di Elastix è ampia, ma le più importanti sono:

PBX


  • Call recording
  • Conference center with virtual rooms
  • Voicemail
  • SIP and IAX support, among others
  • Voicemail-to-Email functionality
  • Supported codecs: ADPCM, G.711 (A-Law & μ-Law), G.722, G.723.1 (pass through), G.726, G.728, G.729, GSM, iLBC (optional) among others
  • Flexible and configurable IVR
  • Support for analog interfaces as FXS/FXO (PSTN/POTS)
  • Voice synthesis support
  • Support for digital interfaces (E1/T1/J1) through PRI/BRI/R2 protocols
  • IP terminal batch configuration tool
  • Caller ID
  • Integrated echo canceller by software
  • Multiple trunk support
  • End Point Configurator
  • Incoming and outgoing routes with support for dial pattern matching
  • Support for video-phones
  • Support for follow-me
  • Hardware detection interface
  • Support for ring groups
  • DHCP server for dynamic IP
  • Support for paging and intercom
  • Web-based operator panel
  • Support for time conditions
  • Call parking
  • Support for PIN sets
  • Call detail record (CDR) report
  • Direct Inward System Access (DISA)
  • Billing and consumption report
  • Callback support
  • Channel usage reports
  • Support for bluetooth interfaces through cell phones (chan_mobile)
  • Support for call queues
  • Elastix Operator Panel (EOP)
  • Distributed Dial Plan with dundi
  • Voip Provider configuration
  • Asterisk Real Time


FAX


  • Fax server based on HylaFax
  • Fax to email customization
  • Fax visor with downloaded PDFs
  • Access control for fax clients
  • Fax to email application
  • Can be integrated with Winprint Hylafax
  • SendFax Module
  • Fax send through Web Interface


General


  • Online embedded help
  • Centralized updates management
  • System resources monitor
  • Backup/restore support via Web
  • Network configurator
  • Support for skin
  • Server shutdown from the web
  • Configurable server date, time and timezone
  • Access control to the interface based on ACLs
  • Backups on an FTP server
  • Heartbeat Module
  • Elastix Modules at RPMs
  • DHCP Client List Module
  • Automatic Backup Restore
  • Backup Restore Validation
  • DHCP by MAC
  • Elastixwave
  • New Dashboard
  • Elastix News Applet
  • Hardware detector enhancement
  • Telephony Hardware Info
  • Communication activity applet
  • Process Status Applet


Collaboration


  • PBX-integrated calendar with support for voice notifications
  • Phone Book with click-to-dial capabilities
  • Two CRM products integrated to the interface (vTigerCRM and SugarCRM)
  • Web Conference
  • New Features in Calendar Module


Extras


  • Billing support with A2Billing
  • Integrated CRM: vTigerCRM and SugarCRM
  • Addons Module


Instant messaging


  • Openfire instant messaging server
  • Report of user sessions
  • IM client initiated calls
  • Jabber support
  • Web based management for IM server
  • Plugins support
  • IM groups support
  • LDAP support
  • Support for other IM gateways like MSN, Yahoo Messenger, GTalk and ICQ
  • Server-to-server support


Email


  • Mail server with multi-domain support
  • Support for quotas
  • Web based management
  • Antispam support
  • Support for mail relay
  • Based in Postfix for high email volume
  • Web based email client
  • Email List management
  • Remote SMTP Module


Modulo Call center
Elastix è stata la prima distribuzione a includere un modulo call center con un dialer predittivo, rilasciato interamente come software libero. Questo modulo può essere installato dalla stessa interfaccia web-based Elastix attraverso un modulo loader. Il modulo Call center è in grado di gestire campagne in entrata e in uscita.

Alcune delle caratteristiche sono:

  • Support for non-listed numbers to call (Do-Not-Call List)
  • Support for inbound and outbound campaigns
  • Association forms for campaign
  • Association for campaign script
  • Agent console
  • Support breaks, and these different types of configurable
  • Open source predictive dialer
  • Advanced Reports


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